Στη συγκεκριμένη ενότητα, θα βρείτε μια διδακτική πρόταση για τα μαθήματα της Ευρωπαϊκής Ιστορίας και της Γεωγραφίας μέσα από την οργάνωση μιας «κινητής έκθεσης» για την Ευρώπη της εποχής του Καποδίστρια, από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι περίπου το 1831. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το υλικό των πανώ που θα βρείτε με πολλούς τρόπους, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών σας και τα ενδιαφέροντά τους. Βασική επιδίωξη του υλικού είναι να βοηθήσει τους μαθητές σας να συνδέσουν, μέσα από επισκέψεις σε συγκεκριμένες πόλεις/σταθμούς, τη ζωή του Ι. Καποδίστρια με όψεις της ευρωπαϊκής ιστορίας, ώστε να αποκτήσουν μια πληρέστερη κατανόηση για το τι γινόταν στον ευρωπαϊκό χώρο στις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης.
Στη συγκεκριμένη ενότητα, θα βρείτε μια διδακτική πρόταση για τα μαθήματα της Ευρωπαϊκής Ιστορίας και της Γεωγραφίας μέσα από την οργάνωση μιας «κινητής έκθεσης» για την Ευρώπη της εποχής του Καποδίστρια, από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι περίπου το 1831. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το υλικό των πανώ που θα βρείτε με πολλούς τρόπους, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών σας και τα ενδιαφέροντά τους. Βασική επιδίωξη του υλικού είναι να βοηθήσει τους μαθητές σας να συνδέσουν, μέσα από επισκέψεις σε συγκεκριμένες πόλεις/σταθμούς, τη ζωή του Ι. Καποδίστρια με όψεις της ευρωπαϊκής ιστορίας, ώστε να αποκτήσουν μια πληρέστερη κατανόηση για το τι γινόταν στον ευρωπαϊκό χώρο στις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης.
Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο.
Στην ενότητα αυτή θα βρείτε κάποιες προτάσεις για αξιοποίηση των τεκμηρίων του Αρχείου στην τάξη. Οι προτάσεις αυτές είναι ενδεικτικές, χωρίς αυστηρή σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων μιας τάξης. Περισσότερο έχουν στόχο να γεφυρώσουν την απόσταση που νιώθουν οι μαθητές ανάμεσα σε ένα τεκμήριο από τη μια, και την Ιστορία όπως την διαβάζουν στα σχολικά εγχειρίδια από την άλλη. Δεν είναι απαραίτητο να αξιοποιήσετε όλες τις προτεινόμενες δραστηριότητες, η έρευνα της κάθε ομάδας θα πάρει διαφορετικές κατευθύνσεις, με διαφορετικά αποτελέσματα. Είναι, ωστόσο, σημαντικό οι μαθητές σας να μπορέσουν να εξερευνήσουν τον κόμβο για να μπορέσετε να συζητήσετε έννοιες όπως ταξινόμηση, διαφύλαξη, οργάνωση, ανάδειξη.
Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο.
Στην ενότητα αυτή προτείνονται ιστορικοί περίπατοι σε πόλεις που συνδέονται με τη ζωή και το έργο του Ι. Καποδίστρια (Κέρκυρα, Αίγινα, Ναύπλιο). Με βάση τα σημεία ενδιαφέροντος που σημειώνονται σε κάθε πόλη, ο επισκέπτης -πραγματικός ή εικονικός- μπορεί να περιηγηθεί στην κάθε πόλη, ή να χρησιμοποιήσει τους σταθμούς αυτούς ως αφετηρία για την εκπόνηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου. Οι πληροφορίες για τα σημεία ενδιαφέροντος μπορούν να εμπλουτιστούν και με τη χρήση τεκμηρίων από άλλες περιοχές της βάσης (π.χ. Αρχιτεκτονική, Τέχνη, Ο Ι. Καποδίστριας κ.λπ).
Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο.
Εκπαιδευτική πρόταση της κας Έλσας Μυρογιάννη (Φιλόλογος - Μουσειολόγος- Επιμορφώτρια στις Νέες Τεχνολογίες) για την Γ' τάξη Γυμνασίου στο γνωστικό αντικείμενο της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας.
Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο.
Εκπαιδευτική πρόταση της κας Έλσας Μυρογιάννη (Φιλόλογος - Μουσειολόγος- Επιμορφώτρια στις Νέες Τεχνολογίες) για την Στ' τάξη Δημοτικού στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου.
Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο.